Blog

Dr. Otilia Țigănaș

Echipa profesională “medic de familie – farmacist”, ca structură vitală, de prim contact al bolnavului

 

*Rolul vital al echipei în gestionarea pacientului hipertensiv: cronic, vârstnic, slab instruit, sau cu tulburări cognitive

*Cunoașterea erorilor frecvente în schemele hipotensoare la vârstnic – cauze, soluții și SUFIXUL substanței active, o posibilă cheie a reușitei

*Tusea ca simptom, de la efectul advers al Inhibitorului Enzimei de Conversie a Angiotensinei 2 (IEC) în HTA, via astm bronșic tusigen, wheezing recurent, până la tusea prelungită a copilului intrat în colectivitate, toate reunite în celebrele capcane “Dați-mi ceva pentru tuse!” “Dați-mi ceva de răceală!”.

-Victima propriei capcane- tușitorul

-Cauza picajului – farmacistul și/sau medicul de familie care nu o identifică imediat 

*Atitudinea echipei medic de familie-farmacist față de antibiotic:

-ca principiu

-urmărirea combinațiilor după SUFIX

*La final, îi invit cu drag la discuții pe cei prezenți, urmând să le transmit colegilor mei – medici de familie -, prin toate mijloacele de comunicare, doleanțele, nedumeririle, nemulțumirile care ne privesc și propunerile coechipierilor noștri – farmaciști și asistenți de farmacie. La acest punct de discuții libere, vă rog să vă gândiți/să ne detaliați:

ce așteptări aveți de la noi, privind informațiile despre bolnav, ALTELE decât cele consemnate în rețeta electronică

-ce erori de comunicare ați identificat la medicii de familie apropiați vouă geografic/fizic

-problema ștampilei, parafei, a semnăturii cu pixul pe formularul printat al rețetei electronice urcate în sistem

-dacă aveți, în beneficiul pacientului, ȘI raporturi personale, telefonice, unu la unu, cu medicii de familie limitrofi

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.