Blog

Farm. Corina Maroși „Cea mai mare provocare este confruntarea cu informarea online a pacientilor nostri, o informare de multe ori gresita, care este cu greu combatuta de catre noi”

Farm. Corina Maroși „Cea mai mare provocare este confruntarea cu informarea online a pacientilor nostri, o informare de multe ori gresita, care este cu greu combatuta de catre noi”

Care ar fi principalele provocari pentru profesionistul din farmacie astazi din punct de vedere al felului in care este perceput in societate?

 Cea mai mare provocare este confruntarea cu informarea online a pacientilor nostri, o informare de multe ori gresita, care este cu greu combatuta de catre noi. Automedicatia prinde amploare din aceasta cauza, iar farmacistul sau asistentul de farmacie este transformat in simplu vanzator, deoarece atitudinea pacientilor in privinta argumentor sau contraargumentelor noastre este destul de drastica. Informatiile primite online de catre pacienti nu sunt controlate de nimeni, insa au o putere mare de convingere asupra acestora. Alte provocari ar putea fi – enumerate in ordine aleatorie – reticenta pacientilor in a asculta sfaturile noaste, dialogul deficitar dintre noi si medici, publicitatea excesiva din partea mass-media.

Ce mesaj aveti pentru colegii din farmacie care spun ca nu este suficient timp pentru a sta de vorba cu pacientul care vine in farmacie?

Consider ca intotdeauna se poate gasi un minut la dispozitie pentru a primi si a-i transmite pacientului informatii relevante. Tine de fiecare dintre noi sa ne adaptam la fluxul de pacienti sau la caracterul fiecaruia dintre ei astfel incat sa condensam informatia necesara fiecarui pacient. In timp ce taxam/scanam produsele/medicamentele tatonam terenul si acolo unde descoperim reticenta, transmitem doar cele mai importante detalii astfel incat sa fim convinsi ca macar posologia si principalele avertizari au fost mentionate. Traim cu totii intr-o era a vitezei, dar trebuie sa ne adaptam. Sunt de acord ca fiecarui pacient ar trebui sa ii fie alocate cel putin 5 minute de conversatie pentru a putea adresa intrebari relevante si pentru a primi raspunsuri complete, insa de cele mai multe ori, comunicarea este limitata. Indiferent de cat de aglomerati am fi sau cat de grabiti ar fi pacientii, ar trebui sa atragem atentia asupra faptului ca suplimentele, otc-urile si medicamentele trebuie administrate cu ponderatie si cu precautie intotdeauna. Aceste informatii trebuie transmise obligatoriu.

Care ar fi principalele aspecte la care ne gandim atunci cand vorbim despre etica in activitatea profesionistului din farmacie?

Profesionistii din farmaciile comunitare au in principal trei obiective: ocrotirea sanatatii publice, tratarea fiecarui pacient cu devotament, respect si fara discriminare si pastrarea confidentialitatii. Aceste 3 aspecte ar trebui sa fie la baza tuturor activitatilor noastre.  Consider ca daca pornim de la aceste principii, meseria noastra va evolua si vom fi mult mai bine priviti in societate.

Interviu realizat în cadrul ediției 70 Farma Practic, 9-10 noiembrie 2018, Băile Herculane

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.